Yumurtasız Kakaosuz Türk Kahveli Fincan Kekim

Merhaba Canlarım ,,,
Tatilden yeni geldim ve deli dolu bir tatil geçirdim desem yeri var. Umarım isteyenler de en erken zamanda tatile çıkarlar.Benim geldiğim yer Balıkesir Altınoluk a gittim.
Sahil , deniz , kum , ortam , piknik ,süper eğlence ve gezilecek yerler, turlar,alanlar... çok güzel oksijen kaynağı olan bir cennet köşesi...
Yurdumun her köşesi gibi orası da nazar boncuğu takılacak köşelerden bir köşe...
Neyse kısaca Altınoluk tarifi yaptıktan sonra dün sabah İstanbul a güzel evime geldim :) bugünde komşum hoşgeldine geldi ve Ona değişik ve kolay olsun diye fincan kek yaptım amaaaaa...
YUMURTASIZ ve KAKAOSUZ TÜRK KAHVELİ KOLAY FİNCAN KEK :) çünkü evde yoktu ve iyi ki yoktu ;)
Tarif im:
* 1çay bardağı süt
* 2 çay bardağı şeker
* 1 çay bardağı ayçiçek yağ
* 1 vanilya
* 1 kabartma tozu
* 4 yemek kaşığı un
* 1 yemek kaşığı türk kahvesi (tepeleme kullandım)
*  6 adet fincan 

 Hazırlanışı :
Süt ve şekeri güzelce karıştırılalım içine yavaş yavaş malzemeleri katın ve kek hamuru ilave edin. Bazı malzemeler ölçeklerde farklılık yarattığı için biraz akışkan kek hamuru elde etmek için unu en son ve yavaş yavaş katın. Sonra fincanları yağlayın ve yarım fincan olacak şekilde fincanları doldurun tenceremizin içine sapları içe gelecek şekilde yerleştirin ve fincanların yine yarısına kadar tencereye su ilave edin.
Temiz bir bezi tencerenin üstüne kapatın sonra kapağını sıkıca kapatın ve altını önce yüksek ayarda açın 5 dakika içinde kaynamaya başlayan tencerenin altını kısın ve 15 dakika daha kaynatın ve 5 dakika da dinlenmeye bırakın.
30 Dakika içinde pişen yumurtasız , kakaosuz türk kahveli kekimiz :)
Servise hazır afiyet olsun ...
^-^








0 Response to "Yumurtasız Kakaosuz Türk Kahveli Fincan Kekim"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme