Facebook ve Beğen'in Gücü!
Bir önceki raporda, Facebook’ta bir markayı beğenmek ya da o markayı beğenen bir kullanıcıyla arkadaş olmakla o markadan ürün almak arasında bağ olduğu anlatılıyordu.
Zaman zaman yayınlanan diğer pek çok araştırmada da, markayı beğenen kullanıcıların o markadan ürün satın almak konusunda eğilimli oldukları kanıtlanmıştı.
Bu yıl yayınlanan “Beğen’in Gücü 2″ raporunda, bir önceki araştırmada tespit edilen ilişkinin devam ettiği görüldü.
comScore tarafından yayınlanan raporun en büyük özelliği, kanıtlanabilir özellik taşıması. Raporda yer alan Starbucks örneği dikkat çekici. Araştırmaya göre Facebook’ta Starbucks sayfasını beğenen ya da sayfayı beğenen bir kullanıcının arkadaşı olan kullanıcıların, Facebook’ta Starbucks ile ilgili mesajlar gördükten sonraki dört hafta içinde oradan alışveriş yapma oranları yüzde 38 oranında artmış.
Bir diğer örnek ise Best Buy’dan. Best Buy markasının Facebook sayfasındaki hayranlarının normal bir internet kullanıcısına göre mağazalarında ve online alışverişte yüzde 131 oranında daha fazla harcama yaptığı görülüyor.
Pek çok marka sosyal medya varlığını başlamasının ardından gelecek geri dönüşü ve sonucu görmek istiyor. Kurumsal tarafta markaların, pazarlama departmanlarının her zaman sonuç görmeye istekli olması da bazı markaların ‘aceleci’ davranmasına sebep oluyor. Markaların stratejilerini geliştirirken, yukarıdaki görselde görebileceğiniz adımları atlıyor olmaları ve direkt olarak ROI rakamlarını sorgulamaya başlamaları ilk etapta ‘başarısızlık’ olarak algınabiliyor. Fakat daha önce yapılması gerekenler var!
Araştırmalara göre Facebook ciddi bir pazarlama platformu olduğunu kanıtlıyor. Ülkemizde internet kullanıcılarının büyük bir kısmı Facebook kullanıcısı olduğunu düşündüğümüzde, sahip olduğumuz penetrasyon oranları ile birlikte Türkiye için de başarılı örnekleri görüyoruz. Sizlerle her ay paylaştığımız güncel Türkiye raporlarındaki markaların Facebook ve diğer sosyal medyadaki başarısı da tartışılmaz.
Güzel paylaşım olmuş teşekkürler.